Vuosikokous 2022

Toimintakertomus 01.01.2022-31.12.2022

Yhdistyksen sisäinen kokoonpano on tällä hetkellä seuraava:

Hallitus:

Puheenjohtaja, Halonen Tarja, Perniö

Varapuheenjohtaja, Romberg Mervi, Raasepori

Sihteeri, Tarkiainen Sanna, Joutseno

Varsinainen jäsen, Isomäki Annina, Kemiönsaari

Varajäsen, Hämäläinen Elina, Lappeenranta

Varajäsen, Kaskinen Jaana, Säkylä

Toimihenkilöt:

Halonen Tarja, Perniö – ER-hevosten rekisteröintiin liittyvät asiat Suomessa, myyntituotteet, nettisivujen päivitys, hevosmarkkinat

Hietakorpi Marja, Viro – Sähköinen hevosrekisteri ja ER-hevosten rekisteröintiin liittyvät asiat Virossa

Rekola Johanna, Kalanti – Rahastonhoitaja

Tarkiainen Sanna, Joutseno – Jäsensihteeri

Isomäki Annina, Kemiö – Webmaster

Rotulautakunta:

Turu Sanna, Viro

Perkman Airi, Viro

Hietakorpi Marja, Viro

www.eestinraskaatvetohevoset.fi

•     Kantakirjassa omistajanvaihdoksia: 10 kpl

• Varsinaisia jäseniä 48, kannattajajäseniä 1, kunniajäseniä 5

•     Uusia jäseniä: 2 kpl

•     Yhdistyksen mainosvaatteita myytiin seuraavasti: 4 lippalakkia, 8 kpl gollegehousuja ja 6 t-paitaa

•     Yhdistyksen vuosikalentereita tilattiin 50, myytiin 32 kpl ja annettiin yhteistyökumppaneille ilmaiseksi 4 kpl

•     Hallituksen kokouksia 6 kpl

•     Varsoja syntynyt 8

Edellisen vuoden 2021 vuosikokous järjestettiin poikkeuksellisesti koronatilanteesta ja rajoituksista johtuen Skypessä.
Vuosikokouksessa käytiin läpi vuoden 2020 tilinpäätös, vuosikertomus, jalostustoiminnan vuosikertomus ja
toiminnantarkastajan lausunto. Tilinpäätös vahvistettiin ja vuoden 2021 hallitus ja muut vastuuvelvolliset saivat
vastuuvapauden. Tämän jälkeen vahvistettiin toimintasuunnitelma vuodelle 2021 sekä talousarvio ja jäsenmaksun
suuruus. Jäsenmaksuksi päätettiin 30 € / vuosi.

Siitoseläinten lukumäärä 31.12.2022

Eestin Raskaat Vetohevoset ry:n kantakirjassa:

·       rekisteröitiin yhteensä 8 ER-varsaa, neljältä kasvattajalta;

·       astutuksia 13, seitsemältä eri kasvattajalta

·       elossa olevia ER-siitoshevosia 31.12.2022 yhteensä 68, joista tammoja 45 ja oreja 23.

Rodun alkuperäiskantakirjaa pitävällä Eesti Hobusekasvatajate Seltsillä on 2018-2022 risteytysohjelmassaan sukulaisrotujen (ruotsin ardenneri) käytön erikoislupa.

Kanta 31.12.2022

Kantakirjassa (perusosa ja Lisäosa A) 31.12.2020 rekisteröity elossa olevien hevosten määrä: perusosassa 80 hevosta ja Lisäosassa A 14 hevosta.

Lisäosassa B (risteytyshevonen) on 8 elossa olevaa hevosta. Vuoden 2020 alusta Lisäosaan B ei enää oteta uusia hevosia, mutta jos Virosta tuodaan EHSin Lisäosa B-passin omaava ER-risteytyshevonen, se rekisteröidään edelleen.

Vuonna 2022 syntyneitä varsoja on kantakirjaan rekisteröity 8, neljä Suomessa ja neljä Virossa.

Kiitämme lämpimästi kaikkia mukana olleita ja toivotamme ER-hevosrikasta tulevaa kautta 2023!

Kauden 2023 puheenjohtaja ja hallitus

Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Johanna Rekola, Kalanti