Vuosikokous 2015

Suuret kiitokset jälleen kerran Ahon perheelle, että saimme viettää ihanan päivän lämpimässä ja kauniissa kodissanne. Päivä oli ikävän harmaa, mutta aina eloisa ja iloinen ER-porukka piristi sen nopeasti.

Paikalla oli tällä kertaa Johanna Rekola, Tiina Nieminen, Tarja Halonen, Tanja Välimäki, Johanna Setälä, Anna-Leena Impiö, Sari Vasenkari, Asko Hartman, Annina Isomäki, Karoliina Karasti, Ahon perhe sekä Virosta Sanna Turu ja Marja Hietakorpi.

Sääntömääräiset asiat hoidettuamme, keskustelimme erittäin syvällisesti eestin raskasvetohevosen tilanteesta, kasvatuksesta ja jalostuksesta, sekä tulevaisuudennäkymistä. Kunniajäsenemme Marja Hietakorpi valaisi meitä Viron kuulumisista. Päätimme tulevaisuudessa pitää entistä tiiviimpää yhteistyötä Eesti Raskeveohobuse Seltsin kanssa.

Uusi hallitus valittiin ja sen puheenjohtajana toimii nyt Tarja Halonen. Muut jäsenet ovat Johanna Rekola, Annina Isomäki ja Mervi Romberg. Varajäseninä jatkavat Anna-Leena Impiö ja Tanja Välimäk

ER-palkinto sai tänä vuonna hurjan kannatuksen ja jäsenet äänestivät aikaista enemmän. Jäsenemme Sanna Turu, Virosta voitti ylivoimaisella pistemäärällä er-pokaalin ja toivotamme hänelle erityisen paljon onnea.

Sanna on kasvattanut ER-hevosia kymmenen vuotta ja tehnyt jatkuvasti työtä rodun eteen. Tämä pieni huomionosoitus meni oikeaan paikkaan. Kiitämme vielä Sannaa hänen suuresta työmäärästään rodun ja myöskin Suomalaisten ER-ihmisten hyväksi.

Muut er-palkintoehdokkaat, Tiina Nieminen, Vello Tamm ja Markku Jauhiainen saivat kunniakirjat oman hevosensa kuvalla. Kiitos teille kaikesta työstä mitä olette tehneet tämän upean rodun hyväksi, niin Suomessa kuin Virossakin.

Suosikkihevosmetsurimme Tiina Nieminen esitteli hyytävässä tuulessa työvaljaita. Esillä oli monenlaisia ajovermeitä ja saimme niistä paljon uutta tietoa. Tiina on työskennellyt metsätyömailla hevostensa kanssa ja hänellä on vankka kokemus erilaisista valjaista käytössä, minkälainen toimii mitenkin ja minkälaisella hevosella. Hänellä on ollut työkäytössä ardenneri ja eestin raskas vetohevonen.

Vielä viimehetkillä ehdimme käydä hieman rapsuttelemassa talonväen ER-hevosia, jotka lumosivat hyvällä käytöksellään.

Kiitos että olitte mukana!