Vuosikokous 2009

Yhdistyksemme kokoontui 14.03.2009 Hammaslahdelle, Korholan tilalle vuosikokouksen merkeissä.
Ennen kokousta saimme seurata Asko Hartmanin ja hevostensa Eleronin ja Valkon hevosmetsurinäytöstä, ja kaikki halukkaat pääsivät myös kokeilemaan hevosvoimia sanan varsinaisessa merkityksessä.

Asko ja parivaljakkonsa tositoimissa

Suvi Korhonen ja Valko

Yhdistyksen väkeä

Näytöksen jälkeen osa väestä joutui jo valitettavasti lähtemään, ja loput siirtyivät lämmittelemään Korholan tilan upeaan päärakennukseen. Tässä kohtaa myös Team Lounais-Suomi liittyi joukkoon, päästyään vihdoinkin perille asti! Team oli kärsinyt pienoisista navigointiongelmista, tulipa käytyä todella lähellä Venäjän rajaa!
Kokouksessa oli paikalla 15 henkilöä, ja uusina jäseninä joukkoomme liittyi 8 ER-hevosista innostunutta henkilöä: Julian ja Tirja Lin, Doris Nieminen ja Sami Sistonen, Johanna Kallio ja Mika Elfolk, Kati Suomalainen ja Kari Koskinen.
Kokouksessa käytiin läpi sääntömääräiset asiat, ja valittiin vuodelle 2009 uusi hallitus, joka koostuu seuraavista henkilöistä:

Varsinaiset jäsenet:
Saija Huttunen, puheenjohtaja
Johanna Rekola
Mari Varonen
Elisa Pakanen
Varajäsenet:
Sanna Tarkiainen
Sari Vasenkari

Kokouksessa keskusteltiin myös siitä, miten paljon yhdistyksen jäsenillä on hallussaan tietoa ja ammattitaitoa, jonka olisi syytä tavoittaa mahdollisimman monet ER-hevosista kiinnostuneet. Sovittiin että itäisessä osassa Suomea Suvi Korhonen ja eteläisessä osassa Suomea Sari Vasenkari toimivat koordinaattoreina, joiden kautta kannattaa kysellä mitä tahansa ER-hevosiin liittyvää. Sivuillemme listataan henkilöitä ja heidän erityisosaamistaan, joten sieltä tietoa janoava kansa löytää sen oman auttajansa!

Suomeen on tulossa kesällä 2009 ori Hälvin, Elisa Pakasen ja Johanna Rekolan omistukseen. Yhdistys tukee oriin maahantuontia 200 eurolla, ja vastineeksi yhdistyksen jäsenet saavat astutusmaksuista 25 % alennuksen. Nyt kaikki rohkeasti varsotusta suunnittelemaan!
Kokouksen jälkimainingeissa kuultiin hierottavan jos jonkinlaisia hevoskauppoja, kesä näyttää montako ER-hevosta Suomeen rantautuukaan!

Yhdistys on suunnitellut kolmen rodun näyttelyn vuonna 2010, Eestin Raskasvetohevonen/Torihevonen/Eestinhevonen. Näyttelyn tapahtumapaikkana on mahdollisesti Korholan tila. Toiveissa on myös että saisimme ajokoemahdollisuuden näyttelyn yhteyteen.

Ja tekemisen meiningeillä jatketaan, sillä tarkoitus olisi julkaista suomen- ja eestinkielinen kirja raskeveoista.

Muistuksena kaikille jäsenille Virossa elokuussa järjestettävät raskeveo-päivät, jonne yhdistys järjestää railakkaan matkan!

VIelä lopuksi haluamme muistuttaa kaikkia jäseniä ottamaan osaa valokuvauskilpailuun, osallistumisaikaahan on vielä lokakuun loppuun asti!

Näillä eväillä mennään vuosi 2009!